Pregaturea pentru sarcina

Pregatirea pentru sarcina P

În ce constă pregătirea pentru sarcină?

 Renunţarea la obiceiurile nesănătoase este un alt pas important pentru o sarcină sănătoasă. Dorinţa de a avea un copil sănătos este o bună motivaţie pentru a renunţa la obiceiuri nesănătoase precum fumatul, consumul de alcool şi droguri iar medicii şi familia trebuie să ofere sprijin femeilor aflate în aceste situaţii.

Mai mult, pentru sănătatea sarcinii şi viitorul tată trebuie să renunţe la aceste obiceiuri. În cazul fumatului, deşi renunţarea la fumat este cea mai de dorit soluţie şi reducerea semnificativă a numărului de ţigări este benefică pentru sarcină deşi nici un nivel al fumatului sau expunere la fumat nu e sigur pentru sarcină.

Fumatul, chiar şi numai a câteva ţigări pe zi, reduce calitatea ovulelor şi spermei – se estimează că 13% din problemele de fertilitate se datorează fumatului, conform datelor Societăţii Americane pentru Medicina Reproducerii – şi creşte riscul de avort, travaliu prematur, greutate mică la naştere a fătului, defecte congenitale.

Excesul de alcool interferă cu fertilitatea şi poate reduce numărul de spermatozoizi. De asemenea, excesul de cofeină poate declanşa avortul iar după naştere sindrom de abstinenţă al noului născut.

Majoritatea experţilor recomandă reducerea consumului de cafea la un maxim de 100 mg (o cană mică de cafea) pe zi dar există experţi care recomandă chiar abţinerea completă de la consumul de cofeină preconcepţional şi în timpul sarcinii, mai ales în primul trimestru de sarcină.

Nu trebuie uitate, în acest sens, şi alte surse de cofeină în afară de cafea: sucuri, ceai, băuturi energizante şi unele medicamente analgezice iar citirea atentă a etichetelor de pe produse poate fi utilă pentru identificarea celor care conţin cofeină şi evitarea lor.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *